سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کـــبـــوتــــر عشــــــــق

6/4/1388

گفت وگوی اختصاصی با قاتل سریالی زنان قزوینی

من را اعدام کنید



گروه حوادث، امیر رجبی؛ پرونده اتهامی قاتل سریالی زنان قزوینی همچنان در دادسرا در مرحله تحقیقات مقدماتی است و محمدباقر الفت دادستان این شهر اعلام کرده بعد از صدور قرار مجرمیت و کیفرخواست، او به صورت ویژه محاکمه خواهد شد. این زن که مهین نام دارد از بهمن ماه سال گذشته جنایت های زنجیره یی را آغاز کرد و سرانجام روز 25 اردیبهشت ماه سال جاری با تلاش اکیپی زیر نظر دادستان قزوین دستگیر شد. مهین در بازجویی ها به کشتن پنج زن اقرار کرده و پذیرفته است که در سال 85 نیز مردی مسن را که صاحبخانه اش بوده، به قتل رسانده است. مهین اکنون در بازداشت به سر می برد و تحقیقات از وی ادامه دارد. این زن در گفت وگویی اختصاصی با خبرنگار اعتماد درباره زندگی خود و جزییات قتل ها توضیحاتی داده است که می خوانید.

---

-قبل از هر چیز خودت را معرفی کن.

مهین قدیری هستم، 32ساله، اهل محله تهران قدیم قزوین. در 14سالگی ازدواج کردم و دو فرزند دختر دارم. تا کلاس سوم راهنمایی هم درس خوانده ام.

-وضعیت زندان چطور است؟

این سوال خیلی سخت است. اگر به اختیار خودم بود، می گفتم من را به سیاهچال بیندازند و به جای غذا به من زهر بدهند. در مجموع همه چیز در زندان خوب است. برای من از داخل جامعه که خیلی بهتر است. در زندان حداقل حق زندگی دارم.

-انگیزه واقعی ات از این شش جنایت چه بود؟

مشکلات و تنگناهای مالی. با وجود اینکه در دو مقطع کار هم می کردم، نتوانسته بودم مشکلات مالی ام را حل کنم. یک شرکت قلابی مرا به این مخمصه انداخت. برای گرفتن امتیاز وام از من چک گرفتند و نه تنها وامی پرداخت نکردند بلکه 25 میلیون تومان چک مرا هم به اجرا گذاشتند.

-شوهرت در تامین نیازهای مالی خانواده نقشی نداشت؟

پنج ماه پیش بیکار شده بود. شاید، مقصر اصلی این مشکلات شوهرم بود، اگر زندگی مان تامین بود هیچ وقت مجبور نمی شدم مرتکب قتل بشوم.

-اینکه گفته شد یکی از انگیزه های اصلی ات در ارتکاب این قتل ها و انتخاب زنان مسن تنفر از مادرت بود را تایید می کنی؟

اصلاً این طور نیست، با مادرم کمی اختلاف داشتم ولی اینکه انگیزه ام از قتل ها تنفر از او باشد، درست نیست.

-باور اینکه مادر دو دختر به تنهایی این قتل ها را مرتکب شده باشد سخت است. شایعه شده همدستانی هم داری؟

انسان در شرایط مختلف دست به کارهای متفاوتی می زند. شاید همه ما فکر کنیم هیچ وقت مرتکب این جنایات نمی شویم ولی من هم مثل همه مردم هستم. وقتی گرفتار بشوی و تحت فشار قرار بگیری دست به کارهایی می زنی که باورش برای مردم خیلی سخت است. مثلاً الان یک زنی در زندان به دلیل اینکه از خودش در برابر تجاوز یک جوان دفاع کرده و او را کشته در آستانه اعدام قرار دارد. من همدستی نداشتم و همه کارها را خودم به تنهایی انجام می دادم.

-قربانیانت را چطور انتخاب می کردی؟

زنان مسن را انتخاب می کردم، کسانی که دیگر نوه و نتیجه شان را هم دیده اند و زیاد چشم شان دنبال دنیا نیست. خانم هایی که ویترین طلافروشی هستند و به عنوان یک ویترین زنده سیار با طلاهای آویزان کرده به خودشان دل کسانی را که پول ندارند، می سوزانند.

-اولین بار کی به ذهنت رسید که برای امرار معاش و حل مشکلات ات مرتکب قتل بشوی؟

من ریالی از پول هایی را که به دست آوردم برای امرار معاش خودم و فرزندانم استفاده نکردم. همه آن مبالغ را تحویل طلبکاران می دادم، اجازه ندادم ذره یی از این پول ها به چرخه زندگی روزمره ام وارد شود.

-پیرمرد صاحبخانه ات را سه سال پیش به قتل رساندی، انگیزه این قتل هم مسائل مادی بود؟

انگیزه قتل او بر سر مسائل دیگری بود که الان نمی توانم بگویم ولی هرچه بود، مالی نبود،

-در به وجود آمدن این شرایط چه کسی بیشترین نقش را داشت؟

خودم که مقصر اصلی ام. اما اگر مادرم ارثیه پدری ام را می داد مشکلات مالی نمی توانست من را به اینجا بکشاند، شوهرم هم به عنوان یک مرد و شریک زندگی وظیفه اش را به درستی انجام نداد. او معتاد بود و بسیاری مشکلات دیگر که گفتنش درست نیست.

-تو مادر دو فرزند هستی، چطور بعد از قتل به خانه برمی گشتی و به بچه هایت رسیدگی می کردی و به زندگی روزمره ادامه می دادی؟

بعد از ارتکاب قتل ها همه چیز را پشت در خانه می گذاشتم، اما خیلی سخت بود. دختر بزرگم متوجه بی قراری و ناراحتی ام شده بود. یک شب بهم گفت؛ مامان غصه دار به نظر می رسی. جواب دادم خیلی سخت است مشکلی داشته باشی و نتوانی تا آخر عمرت آن را به کسی بگویی.

-نقش همسرت در این ماجراها چه بود؟

به عنوان یک همسر به وظایفش نسبت به من توجهی نداشت. در مدت چهار ماه 10 کیلو وزن کم کرده بودم. شب ها کابوس می دیدم و جیغ می زدم. اگر همسری داشتم که به من توجه می کرد، متوجه وضع غیرعادی من می شد.

-در مورد دخترانت بگو، الان کجا هستند؟

دختر کوچکم دچار بیماری CB است و همراه خواهرش نزد عمویشان زندگی می کنند.

-پس از اولین اعترافاتت گفتی امشب راحت تر می خوابی، قبل از آن شب وضعیت ات چطور بود؟

شب ها همیشه مقتولان به خوابم می آمدند و عذاب وجدان شدیدی داشتم. اما آن شب که اعتراف کردم، راحت خوابیدم. احساس می کردم بار سنگینی از دوشم برداشته شد و دیگر کسی به خوابم نمی آید.

-همسایه هایت همگی تاکید می کردند آدم بی آزاری بودی و اصلاً باورشان نمی شد مهین قدیری این جنایات را مرتکب شده باشد.

مردم و خصوصاً روزنامه ها از من یک غول بی شاخ و دم ساختند و فکر می کنند مهین موجودی است که از کره مریخ آمده اما واقعیت این است که من هنوز خودم هم نمی توانم باور کنم که مرتکب این جنایات شده ام. همه چیز به یک خواب شباهت دارد. حتی خانواده و دوستانم هنوز شوکه هستند. باور این موضوع برایشان مشکل است.

-هنگام ارتکاب قتل ها هیچ ترسی نداشتی؟

هربار می مردم و زنده می شدم. وقتی موعد چک ها می رسید، مجبور می شدم دست به کار شوم. تصمیم گیری خیلی سخت بود ولی ناچار بودم. منتظر بودم فرجی شود و یک جوری از این مخمصه نجات پیدا کنم.

-به قتل ها برگردیم، با چه ترفندی توانستی کاری کنی که در رنو از داخل باز نشود.

باز می شد اما به سختی؛ رنوهای مدل 62 اکثراً در عقب شان خراب است و با زور باز می شوند.

-چرا امامزاده چهار انبیاء را برای شکار قربانیان انتخاب کردی؟

قصد جسارت به امامزاده ها را نداشتم اما به علت شلوغ بودن امامزاده و حضور افرادی که من انتخاب می کردم جای خیلی مناسبی بود.

-تو خودت مادر بودی، لحظه یی به این فکر نکردی که مقتولان هم مادر هستند و بچه دارند و فرزندان شان منتظر بازگشت شان هستند؟

به همه این مسائل فکر کردم اما به این هم فکر کردم که من هم حق دارم در این جامعه حداقل ها را داشته باشم. البته من آدم خودخواهی هستم.

-اگر خودت قاضی بودی چه حکمی برای خودت تعیین می کردی؟

خودم را شش بار اعدام می کردم.

-در اعترافات ات گفتی در یکی از قتل ها خیلی تحت تاثیر قرار گرفتی.

آخرین قتل بود، نگاه خاص مقتول به من وجدانم را تکان داد. خیلی ناراحت شدم.

-هنوز به قتل کیمیا شجاعی که در زمان وقوع جنایت های سریالی کشته شد، اعتراف نکرده یی؟

من کیمیا را به قتل نرساندم. تا به حال هر کاری کردم، گفتم اما همین جا می گویم که کیمیا را من نکشتم.

-چه صحبتی با اولیای دم مقتولان داری؟

از همه شان عذرخواهی و طلب بخشش می کنم. در تنهایی فکر می کردم چرا روز مادر کنار بچه هایم نیستم و بعد به این نتیجه رسیدم که من مادرهای زیادی را از دیدن روز مادر محروم کردم و از همه طلب آمرزش و بخشش می کنم.
نوشته شده در شنبه 88/4/6ساعت 2:51 عصر توسط قاسم نظرات ( ) | |

شما با این برنامه می تونید به سادگی بر روی فایل ها و درایو های خود قفل بگذارید.

 

پسورد فایل: www.webstar.coo.ir

 


نوشته شده در یکشنبه 87/11/6ساعت 1:12 عصر توسط قاسم نظرات ( ) | |

شما با این برنامه می تونید فایل هایی رو که از ویندوز پاک نمیشه رو به سادگی پاک کنید.

 

پسورد فایل: www.webstar.coo.ir

 


نوشته شده در یکشنبه 87/11/6ساعت 1:12 عصر توسط قاسم نظرات ( ) | |

حتما شما نیز تا به حال با Run موجود در ویندوز خود سروکار داشته اید. برای استفاده مفید از Run دستورات خاصی وجود دارد که هر یک کار مفیدی را انجام میدهد. به عنوان مثال دستوری که اطلاعات سخت افزاری و هم چنین اطلاعات سیستمی اعم از رم و کارکرد CPU و غیره را به نمایش میگذارد. دانستن این دستورات ویندوزی بهتر و مدیریت آسانتر را برایتان به ارمغان خواهد آورد.


با استفاده از کلیدهای ترکیبی
Win+R و یا رفتن به منوی استارت وارد محیط Run شوید.
حال کافی است هر یک از این کدها را در آنجا وارد کنید:

REGEDIT
با تایپ این دستور رجیستری ویندوز باز میشود وبا استفاده از ان متوانید قسمت های مختلف ویندوز را بنا به سلیقه و خواست خود تغییر دهید .متذکر می شویم در رجیستری چیزی را که نمیدانید حذف یا تغییر ندهید .

CMD
با تایپ این دستور محیط سیستم عامل داس روبروی شما ظاهر می شود و می توانید فرمان های خود را برای این سیستم عامل تایپ نمایید.

PERFMON
با تایپ این دستور برنامه سیستم مانیتور اجرا می شود و در آن جزییاتی در مورد فضای اشغال شده از رم و یا مقدار بازدهی سی پی یو و همچنین مقدار اطلاعات خواننده شده از هارد را برای شما به صورت نمودار بیان می نماید.

SYSEDIT
با تایپ این دستور ویرایشگر فایل های سیستمی اجرا می شود و می توانید آنها را ویرایش نمایید .متذکر میشویم در صورت تغییرات اشتباه ممکن است سیستم شما بالا نیاید .

FIREWALL
با تایپ این دستور می توانید دیواره آتش ویندوز خود را فعال ویا غیر فعال کنید . فعال بودن دیواره آتش برای امنیت در شبکه ونیز جلوگیری از ورود هکرها به سیتم شما بسیار موثر است.

Drwtsn32
با تایپ این دستور برنامه دکتر واتسون اجرا می شود این برنامه در گزارش و همچنین عیب یابی مشکلات نرم افزاری بسیار مفید می باشد .

NTBACKUP
با تایپ این دستور برنامه گرفتن نسخه پشتیبان بر روی سیستم شما اجرا شده و می توانید از سیستم خود نسخه پشتیبان تهیه نمایید .

DISKMGMT
با تایپ این دستور برنامه مدیریت دیسک شما اجرا شده و می توانید با استفاده از آن دیسک سخت خود را مدیریت نمایید ویا هر یک از پارتیشن ها را حذف نمایید .

DEVMGMT
با تایپ این دستور میتوانید سخت افزار های نصب شده بر روی سیستم خود را بازبینی نمایید و یا یک از آنها را حذف و یا نصب نمایید .

EDUCEDIT
با تایپ این دستور می توانید یک کاراکتر بسازید و یا یک کاراکتر را ویرایش نما یید.

ُ 
Services
با تایپ این دستور می توانید یکی از سرویس های ویندوز را لغو نمایید یا یک سرویس جدید به آن اضافه نمایید .

MSCONFIG
با تایپ این دستور میتوانید نرم افزارهای را که در هنگام بالا آمدن سیستم بر روی قسمت سیستم ترایی ویندوز قرار می گیرند غیر فعال کنید .ضمنا اگر سیستم شما دیر
Shut Down می شود به این قسمت سری بزنید.

 


نوشته شده در یکشنبه 87/11/6ساعت 12:42 صبح توسط قاسم نظرات ( ) | |

در این ترفند قصد داریم روش های بسیار جالبی را به شما معرفی کنیم که با استفاده از آنها میتوانید سیستم خود را تنها با استفاده از چند کلید موجود بر روی صفحه کلید Standby ، Hibernate ، Logoff ، Restart ، Shutdown و Switch User نمایید. لازم به ذکر است که کمتر کسی از این ترفندها آگاه است و همچنین با استفاده از آنها میتوانید سرعت کار با کامپیوتر را بیشتر کنید.

بدین منظور:

برای
Shutdown کردن:
برای
Shutdown نمودن سیستم با کیبورد ، ابتدا دکمه Win (مابین کلیدهای Alt و Ctrl) را فشار داده و پس از نمایش منوی Start حرف U انگلیسی را دوبار با اندکی مکث میزنیم. خواهید دید که سیستم خاموش میشود.

برای
Restart کردن:
برای
Restart نمودن سیستم با کیبورد ، ابتدا دکمه Win (مابین کلیدهای Alt و Ctrl) را فشار داده و پس از نمایش منوی Start این بار کلیدهای U و سپس R را با اندکی مکث میزنیم. خواهید دید که سیستم Restart میشود.

برای
Standby کردن:
برای
Standby نمودن سیستم با کیبورد ، ابتدا دکمه Win (مابین کلیدهای Alt و Ctrl) را فشار داده و پس از نمایش منوی Start این بار کلیدهای U و سپس S را با اندکی مکث میزنیم ، خواهید دید که سیستم Standby میشود.

برای
Hibernate کردن:
برای
Standby نمودن سیستم با کیبورد ، ابتدا دکمه Win (مابین کلیدهای Alt و Ctrl) را فشار داده و پس از نمایش منوی Start این بار کلیدهای U و سپس H را با اندکی مکث میزنیم ، خواهید دید که سیستم Hibernate میشود.

برای
Loggoff کردن:
برای
Loggoff نمودن سیستم با کیبورد ، ابتدا دکمه Win (مابین کلیدهای Alt و Ctrl) را فشار داده و پس از نمایش منوی Start این بار کلید L را دوبار با اندکی مکث میزنیم. خواهید دید که سیستم Logoff میشود.

برای
Switch User کردن:
برای
Switch User نمودن سیستم با کیبورد ، ابتدا دکمه Win (مابین کلیدهای Alt و Ctrl) را فشار داده و پس از نمایش منوی Start این بار کلیدهای L و سپس S را با اندکی مکث میزنیم ، خواهید دید که سیستم Switch User میشود.
 

نوشته شده در یکشنبه 87/11/6ساعت 12:42 صبح توسط قاسم نظرات ( ) | |

در این ترفند قصد داریم روشی کارآمد را به شما معرفی کنیم که بهره گیری از آن میتوانید مطمئن باشید که سرعت اینترنت شما بالاتر خواهد رفت. این کار از طریق تنظیمات مودم شما صورت خواهد گرفت ، در نتیجه تنها برای کاربران Dialup قابل استفاده است.

بدین منظور:
از منوی
Start وارد Control Panel شوید ، سپس بر روی آیکون Phone and Modem Option دوبار کلیک کنید.
در پنجره باز شده به تب
Modems رفته و روی دکمه Properties کلیک کنید.
حالا در پنجره جدید به تب
Advanced بروید و در قسمت Extra Initialization Commands کد زیر را وارد کنید:
 

AT&FX+MS=V34
 

تمام پنجره ها را OK کرده و خارج شوید.
سپس در ادامه کار در همان
Control Panel و وارد قسمت Network Connection شوید. بر روی کانکشنی که با آن به اینترنت متصل میشود راست کلیک کنید و Properties را برگزنید.
در پنجره باز شده و در همان تب
General روی دکمه Configure کلیک کنید.
در پایان در پنجره باز شده بخش
Maximum Speed را روی 921600 تنظیم کنید.
تمام پنجره ها را
OK کرده و خارج شوید.

تاثیر این کار پس از اولین اتصال با آن کانکشن است.


نوشته شده در یکشنبه 87/11/6ساعت 12:31 صبح توسط قاسم نظرات ( ) | |

حتمأ برای شما نیز پیش آمده که در محیط ویندوز با پیغام خطا یا Error ی روبرو شوید. حال ممکن است قصد داشته باشید متن این Error را Copy و در جایی Paste کنید. به فرض قصد داشته باشید علت پدید آمدن این Error را در انجمنهای پرسش و پاسخ ترفندستان مطرح کنید ، طبعأ نیاز به وارد کردن متن Error نیز دارید. اما همان طور که میدانید به مانند متون دیگر داخل ویندوز نمیتوان متن Error ها را نیز توسط موس انتخاب و سپس کپی کرد. در این ترفند قصد داریم راهی بسیار ساده اما کاربردی برای Copy و Paste کردن متن Error ها در محیط ویندوز به شما معرفی کنیم. برای اینکار: کافی است پس از پدیدار شدن پیغام Error کلیدهای ترکیبی Ctrl + C را همزمان فشار دهید. (دقت کنید پنجره Error در حالت انتخاب باشد.) سپس برای امتحان این موضوع Notepad را باز کرده و دکمه های Ctrl + V (یا راست کلید > Paste) را بزنید. این کار را در هر محیط ادیتور دیگری نیز میتوانید انجام دهید. خواهید دید که تیتر Error ، پیغام آن و نهایتأ دکمه های موجود در آن با یک خط چین از همه جدا شده و به صورت فایل متنی قرار گرفته اند.
نوشته شده در یکشنبه 87/11/6ساعت 12:8 صبح توسط قاسم نظرات ( ) | |

حتمأ برای شما نیز پیش آمده است که جهت سهولت در آپلود یک فایل یا به هر دلیل دیگری دوست داشته باشید فایلی را به چند تکه تقسیم کنید. این کار در ویندوز XP توسط نرم افزار Winrar به سادگی صورت میگیرد ، اما در سیستم عامل لینوکس آیا امکان این کار وجود دارد؟ چگونه؟ در این ترفند قصد داریم به آموزش کامل تقسیم فایل ها به چند تکه در محیط لینوکس بپردازیم. شما می‌توانید به سادگی توسط این دستور فایل مورد نظر خودتان را به اندزه‌های دلخواهتان تقسیم کنید و با یک دستور ساده‌تر آن‌ها را به یکدیگر بچسبانید و آن را به حالت اولی خود بازگردانید ؛ بدون اینکه به فایلتان صدمه‌ای وارد شود! مراحل انجام کار: ?- فایل خودتان را نشون کنید. ?- به مسیر فایلتان در صورت نیاز cd کنید. ?- این دستور را در آن مسیر اجرا کنید: split -b bytes filename.xxx دقت کنید به جای bytes باید حجم مورد نظر خودتان را به بایت وارد نمایید. همچنین filename.xxx منظور فایلی هست که قصد تقسیم کردن آن را دارید. ?. فایل های خروجی را در همان دایرکتوری به شما تحویل می‌دهد. حالا برای بازگرداندن فایل به حالت اولیه‌ی خود یعنی چسباندن قطعات فایل به یکدیگر باید از دستور cat استفاده کنید: cat part? part? part? > filename.xxx منظور از part? part? part? نام فایل هایی است که توسط split ساخته شده‌اند. filename.xxx هم نام فایل خروجی شما می‌باشد. برای اطلاعات بیشتر Manual دستورهای cat و split رو حتما بخوانید. یعنی: man split و man catman


نوشته شده در یکشنبه 87/11/6ساعت 12:7 صبح توسط قاسم نظرات ( ) | |

Nero را میتوان سلطان بی چون و چرای نرم افزارهای رایت بر روی CD و DVD دانست. به خصوص در نسخه های جدید تر Nero که قابلیت های متعدد دیگری نیز به این بسته نرم افزاری افزوده شده است. یکی از برنامه های کاربردی Nero جهت رایت اطلاعات و گرفتن Image، برنامه Nero Burning Rom است که در کلیه نسخه های قدیمی و جدید Nero وجود دارد. هم اکنون به معرفی ترفندی مخفی در Nero Burning Rom میپردازیم که به وسیله آن میتوانید نام سازندگان برنامه را همراه با افکت های تصویری زیبا و متعدد مشاهده کنید. برای اینکار: از منوی Start به All Programs > Nero X Premium > data رفته و Nero Burning Rom را انتخاب کنید (منظور از X نسخه برنامه شماست). پس از اجرای برنامه از منوی Help بر روی About Nero Burning Rom کلیک کنید. خواهید دید که پنجره کوچکتری باز شده و اطلاعات مربوط به برنامه در آن درج شده است. حالا در هر جایی از صفحه About کافی است دوبار کلیک کنید. خواهید دید که در پایین پنجره نام سازندگان برنامه با افکتی از راست به چپ شروع به حرکت میکنید. اکنون اگر باز هم دوبار کلیک کنید و این عمل را چندین بار تکرار نمایید خواهید دید هر بار افکت های مختلفی بر روی متن در حال حرکت اجرا میشود.

نوشته شده در یکشنبه 87/11/6ساعت 12:6 صبح توسط قاسم نظرات ( ) | |

شعه مادون قرمز معادل عبارت Infrared است که به نام تابش فروسرخ نیز شناخته میشود. این اشعه در علم فیزیک به قسمی از طیف امواج الکترومغناطیسی گفته می‌شود که طول موج آن‌ها بلندتر از دامنه نور مرئی و کوتاه ‌تر از دامنه امواج رادیویی باشند. همگی ما نیز با کاربردهای مادون قرمز آشنا هستیم. کاربردی ترین استفاده از اشعه مادون قرمز در کنترل از راه دور یا ریموت دستگاه های الکترونیکی نظیر تلویزیون است. همچنین با قابلیت Infrared در گوشی های تلفن همراه نیز آشنا هستید که توسط همین اشعه تبادل اطلاعات صورت میگیرد. هم اکنون قصد داریم ترفندی جالب را در زمینه کاربرد اشعه مادون قرمز برای شما بازگو کنیم که بسیار کاربردی نیز هست. همانطور که میدانید اشعه مادون قرمز با چشم انسان قابل روئیت نیست، چرا که گستره طول موج آن فراتر از طول موج قابل مشاهده انسان است. اما فرض کنید از ارسال اشعه مادون قرمز توسط دستگاه ریموت کنترل تلویزیون خود اطمینان ندارید و مطمئن نیستید که دستگاه به خوبی کار میکنید. حال چه باید بکنیم؟ چرا که با چشم خود نمیتوانیم این اشعه را مشاهده کنیم و از وجود آن مطمئن شویم. با استفاده از این ترفند میتوانید بدون نیاز به تجهیزات مخصوص مشاهده این اشعه به وجود آن پی ببرید. برای اینکار شما فقط و فقط به یک دوربین دیجیتال که میتواند دوربین موجود بر روی موبایل تان نیز باشد نیاز دارید. ابتدا دوربین را روشن کنید. سپس دستگاه تولید کننده اشعه مادون قرمز که به عنوان مثال آن را دستگاه کنترل از راه دور تلویزیون فرض میکنیم را در جلوی لنز دوربین قرار دهید. اکنون (ترفندستان) کلیدهای روی ریموت کنترل را فشار دهید تا اشعه ساطع شود. اکنون صفحه دوربین را نگاه کنید! خواهید دید که به محض تولید اشعه نور سفید درخشانی بر روی صفحه دوربین از جانب ریموت کنترل نمایان میشود! این نور همان اشعه مادون قرمز تولید شده از جانب ریموت کنترل است با چشم انسان قابل مشاهده نیست و تنها به وسیله دوربین دیجیتال شما قابل روئیت است. همچنین دقت کنید دستگاه ریموت کنترل شما باتری سالمی داشته باشد. در توجیه علمی این موضوع میتوان گفت سنسور دوربینهای دیجیتال قادر به دریافت اشعه مادون قرمز است، در صورتی که چشم انسان تنها میتوان طول موجی معادل با 380 تا 750 نانومتر یا همان نور مرئی را درک کند.

نوشته شده در یکشنبه 87/11/6ساعت 12:5 صبح توسط قاسم نظرات ( ) | |

   1   2   3   4   5      >

قالب وبلاگ : قالب وبلاگ

کد موسیقی برای وبلاگ